Wednesday 16 November 2011

Anak Luar Nikah Bakal Membanjiri Malaysia?


Assalamualaikum,

Saya menulis tajuk entry ini sebegitu kerana kenyataan dari Timbalan Menteri Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat yang mengeluarkan  fakta seramai 152,182 anak luar nikah telah direkodkan dari tahun 2008 hingga 2010. Keadaan ini bagi saya sangat membimbangkan dan menakutkan. Jumlah 152,182 orang manusia bukan lah jumlah yang sedikit tetapi jumlah yang banyak. Keadaan ini akan memjadi masalah yang berpanjangan buat Malaysia dan umat manusia keseluruhannya kerana pastinya sukar menjalani kehidupan sebagai seorang anak luar nikah disebabkan oleh pelbagai tekanan dan masalah yang bakal ditempuhi. Oleh kerana itu, masalah ini  memerlukan satu penyelesaian efektif dan berkesan dari pihak-pihak berkenaan dan kesedaran secara menyeluruh kepada semua penduduk Malaysia. Tidak ingin saya melihat masa depan Malaysia kelam, gelap dan terus menerus dipengaruhi budaya barat.

Moga Allah memberi jalan keluar buat kita.


4 comments:

  1. minta dijauhkan la anak luar nikah ni . ape2 pun , diorang tak minta dilahirkan as anak luar nikah . parents diorang yg tak bertanggungjawab . setuju ?

    ReplyDelete
  2. How they come with that statistic? 152,182 is such a big number. Tak-kan la masa register anak parents declare anak luar nikah...

    ReplyDelete
  3. Sememangnya, bukan mereka yang bersalah tetapi kita yang bersalah kerana gagal untuk mengekang kegiatan yang tidak bermaruah dan keji sehingga lahirnya anak tidak sah taraf... Sekiranya mereka (anak tidak sah taraf) boleh memilih untuk hidup mereka tentunya tidak ingin dilahirkan dengan cara sedemikian...

    ReplyDelete
  4. dunia akhir zaman mmg mcm nie. mkin terok. Islam hanya pd nama, tp x ada pd plaksanaan. there are no limitations in the relationship btween boys n gurls. so, the fornication occur easily. then, it will bring to the baby dumping n having many child of wedlock.

    http://iniakupapan.blogspot.com/

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...